Nedaří se vám prodej nemovitosti?
Když se prodej nedaří, nevěste hlavu a zjistě proč
Rozhodli jste se pro prodej bez realitky a postupně jste nabyli pocitu, že to nikam nevede? Týdny ubíhají, ale na byt se ozvalo minimum zájemců? Pozorujete, jak z inzertních serverů mizí ostatní nabídky, a začínáte být z celkového vývoje nervózní?
Pak je třeba zjistit, co za tím je. Se 100% jistotou vám mohu říci, že se někde stala chyba, která maří váš záměr. Zcela zdarma vám pomůžeme tento nedostatek odhalit a také vám poradíme, jak ho napravit. Každý prodej jde totiž dotáhnout do úspěšného konce, i když na startu trochu „zavrávoral“.
Pozor na 6 nejčastějších chyb při prodeji bez realitky
Za svou kariéru jsem potkal již spoustu klientů, kteří prodávali bez realitní kanceláře. A i když se nacházeli v odlišných situacích, přeci jen jsem po nějaké době vysledoval, že mají něco společné. Chyby, kterých se dopustili. Ty nejobvyklejší z nich uvádím níže. Možná díky nim i sami a bez mé přímé pomoci zjistíte, proč vám prodej bytu v Praze bez realitky dosud neklapl.
Nepromyšlená a odbytá prezentace
Nevhodně nastavená cena
Nulová či špatná propagace
Prohlídky bez „tahu na branku“
Chybně vytvořený inzerát s nedostatkem informací
Nevyhodnocování a neměření zájmu
Nechte si poradit od realitního experta
Domníváte se nyní, že vaše snaha o prodej bytu bez provize ztroskotala na jedné z výše uvedených chyb? Nebo si pořád nejste jisti? Kontaktujte mě a společně se na to podíváme. Postup je velmi jednoduchý a zabere vám ani ne minutu.
- 1Klikněte na tlačítko „Zjistit, co brzdí prodej mého bytu“.
- 2V jednoduchém formuláři vyplňte požadované údaje.
- 3Odešlete k posouzení.
Co obvykle nejvíce rozhoduje při prodeji nemovitosti
Prodej bytů bez realitky je téma, kterým se jako realitní makléř dlouhodobě zabývám, a to skrze příběhy mých klientů. Mnozí z nich totiž po čase došli k tomu, že už nechtějí žádné další starosti. A tak se na mě obrátili, aby bezpečně prodali svou nemovitost s RE/MAXem.
Rád bych vám na tomto místě předal trochu z mých zkušeností a znalostí, abyste dokázali s prodejem pohnout a přestali „přešlapovat na místě“. Níže vám proto nastíním, které 3 „věci“ obvykle rozhodují úplně nejvíc.
Cena nemovitosti
Částka, kterou za svou nemovitost požadujete, je alfou a omegou prodeje. Je samozřejmě v pořádku chtít vytěžit co nejvíce peněz, ale tomu musí plně odpovídat vlastnosti bytu. Když nebudou, zájemci se nenajdou. A nevhodné je i opačné uvažování – nabízet příliš levně s vidinou bleskového úspěchu.
Protože nízká cena vyvolává pochybnosti. Netřeba ani připomínat, že kvůli ní pak také proděláte. Než do inzerátu napíšete konkrétní cifru, mělo by proběhnout důkladné zvážení všech objektivních kladů a záporů i situace na trhu ve vaší lokalitě, srovnání se stejnými byty a spousta dalších kroků.
Udělat kvalitní odhad ceny znamená získat jistotu, že prodáte ve velmi krátké době a co nejvýhodněji.
Prezentace nemovitosti
Pečlivě upravená a do všech detailů „vyladěná“ nemovitost láká mnohem více než běžně vypadající byt vyfocený a předváděný při standardním chodu domácnosti. Jestliže si dáte záležet a provedete home staging, prodáte rychleji a za vyšší cenu. A vůbec nejde o to ošálit zájemce nějakým uměle vytvořeným „pozlátkem“, to rozhodně ne.
Podstatou přípravy je vyzdvihnout krásu daného bytu a využít jeho potenciál na maximum. Ať už jde o kvalitu fotek pro inzerát, ideální rozmístění nábytku a doplňků či barevné ladění odrážející aktuální trendy bytového designu, všechny tyto zdánlivé maličkosti rozhodují – v otázce peněz o desítkách tisíc.
Prodejní schopnosti
Každý, kdo se rozhodl pro prodej bez realitní kanceláře, by měl pamatovat i na to, že vložením inzerátu na internet nic nekončí. Naopak, všechno teprve začne. A prim v tomto ohledu rozhodně hrají schůzky se zájemci. Při prohlídkách bytu se „láme chleba“. Jde nejen o dobrý dojem, ale o celkové jednání.
Musíte vědět, jak postupovat při ukazování jednotlivých místností, jak adekvátně reagovat na položené dotazy, jak vzbudit důvěru... Těchto „jak“ existuje opravdu hodně, komplexně se jedná o umění prodeje. Kupec musí mít jistotu, že za vynaložené finanční prostředky získá to nejlepší.
A vy ho o tom musíte přesvědčit. Byt se nikdy neprodá sám, i když spadá do kategorie dokonalých nemovitostí.